2012’den bu yana Oscar sezonlarını yakından takip eden biri olarak Oscarları umursama düzeyimin hiç bu kadar düştüğü olmamıştı. Öyle ki önceki yıllar aday açıklamalarını heyecanla canlı olarak takip ederken artık adayları tesadüfen haberlerde görüp öğrendiğim bir hale dönüştüm. Bu durumda hem sinema sektörünün giderek vasatlaşması hem de Akademi’nin, ödül çevrelerinin seçimlerinin tahmin edilebilir ve tatmin edicilikten uzak olması büyük etken. Yine de blogda Oscar tahminlerimin sizlerden gördüğü ilgi karşısında Oscarlardan tamamen kopamayıp tahmin sayfalarımı olabildiğince güncel tutmaya çalışıyorum. Bu yılki en son tahminlerimde de en iyi film adaylarında 10’da 10 isabet yapıp, oyuncularda ise 20’de 15 tutturmuşum. Oyuncularda kaçan tahminlerin tümü alt tahminlerimde yer almışlar. Yani sürprizi nispeten az bir adaylık listesi var karşımızda…
Christopher Nolan’ın kendi ortalamasının altında kaldığı Oppenheimer, 13 dalda aldığı adaylıkla bu yılki Oscarlara damga vuracağını gösterdi. Daha önce Akademi’nin pek yüz vermediği Nolan’ın bu filmiyle bu kadar övgüye değer bulunmasını (kısmen) sıkıcı da olsa kaliteli bir biyografinin gişede büyük işler başarabilmesinin mümkün olduğunu göstermesine bağlamak mümkün…
Oppenheimer’ın gişe ve dolayısıyla Oscar başarısının gizli kahramanı Barbie ise aldığı 8 adaylıkla biraz beklenti altında kaldı. Özellikle Greta Gerwig’in yönetmen adaylığını ve filmin başrolü Margot Robbie’nin adaylığı kaçırması talihsiz sürprizler olarak dikkat çekti… Margot Robbie de Hollywood’da iyi roller için ilk tercih olmanın bedelini bol bol Oscar adaylığı kaçırıp yıllarca ödül kazanamayarak ödeyecek gibi. Tıpkı Leonardo DiCaprio gibi…
Leonardo DiCaprio demişken o da Killers of the Flower Moon ile yeniden bir adaylık kaçırdı. Sezonun erken favorilerinden olan ve kariyerinin en dikkat çekici performanslarından birini sunan DiCaprio, adaylığı sürpriz şekilde kaçırdı. Toplamda 10 adaylık alan Scorsese yönetmenliğindeki filmi ise senaryo adaylığını kaçırarak ikinci kez şaşırttı. Doğrusu filmin senaryosunu pek beğenmeyen biri olarak bu duruma üzüldüğümü söyleyemem. Film, muhtemelen 10 adaylığından en fazla 1-2 tanesini ödüle dönüştürebilecek…
Ülkemizdeki vizyonu aşırı geciken ve bu nedenle hala izleme şansı yakalayamadığım Poor Things, aldığı 11 adaylıkla çok güçlü bir görüntü çizdi. Oppenheimer’ı büyük ödülden etmenin en güçlü adayı olduğunu söylemek mümkün. Emma Stone’un ikinci Oscar’ını alıp alamayacağı bu ödül sezonuna dair en çok merak ettiğim şey olabilir. Filmin gerçekten övüldüğü kadar iyi olup olmadığını görmek için sabırsızlanıyorum…
The Holdovers’ın pek sevdiğim yönetmeni Alexander Payne’in yönetmenlik dalında dışarıda kalması üzdü, filmin büyük ödül için sürpriz yapma ihtimalini de azalttı. Anatomy of a Fall, 5 adaylıkla fazlaca abartılırken 7 adaylık alan ve epey kötü bir film olan Maestro ise bu sezonki adaylıkların fiyaskosu oldu… American Fiction ve The Zone of Interest konusunda ise izleme şansı bulamadığım için yorum yapamıyorum.
Lafı iyice uzatmadan sizi adaylarla baş başa bırakıyorum…
En İyi Film:
- American Fiction
- Anatomy of a Fall
- Barbie
- The Holdovers
- Killers of the Flower Moon
- Maestro
- Oppenheimer
- Past Lives
- Poor Things
- The Zone of Interest
En İyi Kadın Oyuncu:
- Annette Bening – Nyad
- Lily Gladstone – Killers of the Flower Moon
- Sandra Hüller – Anatomy of a Fall
- Carey Mulligan – Maestro
- Emma Stone – Poor Things
En İyi Erkek Oyuncu:
- Bradley Cooper – Maestro
- Colman Domingo – Rustin
- Paul Giamatti – The Holdovers
- Cillian Murphy – Oppenheimer
- Jeffrey Wright – American Fiction
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu:
- Emily Blunt — “Oppenheimer”
- Danielle Brooks — “The Color Purple”
- America Ferrera – “Barbie”
- Jodie Foster — “Nyad”
- Da’Vine Joy Randolph — “The Holdovers”
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu:
- Sterling K. Brown — “American Fiction”
- Robert DeNiro – “Killers of the Flower Moon”
- Robert Downey Jr. — “Oppenheimer”
- Ryan Gosling — “Barbie”
- Mark Ruffalo — “Poor Things”
En İyi Yönetmen:
- Justine Triet — “Anatomy of a Fall”
- Martin Scorsese — “Killers of the Flower Moon”
- Christopher Nolan — “Oppenheimer”
- Yorgos Lanthimos — “Poor Things”
- Jonathan Glazer — “The Zone of Interest”
En İyi Özgün Şarkı:
- The Fire Inside – Flamin’ Hot
- I’m Just Ken – Barbie
- It Never Went Away – “American Symphony”
- Wahzhazhe (A Song For My People) – Killers of the Flower Moon
- What Was I Made For? – Barbie
En İyi Özgün Müzik:
- American Fiction
- Indiana Jones and the Dial of Destiny
- Killers of the Flower Moon
- Oppenheimer
- Poor Things
En İyi Ses Kurgusu:
- “The Creator”
- “Maestro”
- “Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One”
- “Oppenheimer”
- “The Zone of Interest”
En İyi Kostüm Tasarımı:
- “Barbie”
- “Killers of the Flower Moon”
- “Napoleon”
- “Oppenheimer”
- “Poor Things”
En İyi Uyarlama Senaryo:
- American Fiction
- Barbie
- Oppenheimer
- Poor Things
- The Zone of Interest
En İyi Özgün Senaryo:
- Anatomy of a Fall
- The Holdovers
- Maestro
- May December
- Past Lives
Yabancı Dilde En İyi Film:
- “Io Capitano” (İtalya)
- “Perfect Days” (Japonya)
- “Society of the Snow” (İspanya)
- “The Teachers’ Lounge” (Almanya)
- “The Zone of Interest” (İngiltere)
En İyi Kısa Animasyon:
- “Letter to a Pig”
- “Ninety-Five Senses”
- Our Uniform
- Pachyderme
- “War is Over! Inspired by the Music of John & Yoko”
En İyi Kısa Film:
- The After
- Invincible
- Night of Fortune
- Red, White and Blue
- The Wonderful Story of Henry Sugar
En İyi Kısa Belgesel:
- “The ABCs of Book Banning,” Sheila Nevins and Trish Adlesic
- “The Barber of Little Rock,” John Hoffman and Christine Turner
- “Island in Between,” S. Leo Chiang and Jean Tsien
- “The Last Repair Shop,” Ben Proudfoot and Kris Bowers
- “Nǎi Nai & Wài Pó,” Sean Wang and Sam Davis
En İyi Belgesel:
- “Bobi Wine: The People’s President,” Moses Bwayo, Christopher Sharp and John Battsek
- “The Eternal Memory”
- “Four Daughters,” Kaouther Ben Hania and Nadim Cheikhrouha
- “To Kill a Tiger,” Nisha Pahuja, Cornelia Principe and David Oppenheim
- “20 Days in Mariupol,” Mstyslav Chernov, Michelle Mizner and Raney Aronson-Rath
En İyi Animasyon:
- “The Boy and the Heron” Hayao Miyazaki and Toshio Suzuki
- “Elemental,” Peter Sohn and Denise Ream
- “Nimona,” Nick Bruno, Troy Quane, Karen Ryan and Julie Zackary
- “Robot Dreams,” Pablo Berger, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé and Sandra Tapia Díaz
- “Spider-Man: Across the Spider-Verse,” Kemp Powers, Justin K. Thompson, Phil Lord, Christopher Miller and Amy Pascal
En İyi Görsel Efekt:
- The Creator
- Godzilla Minus One
- Guardians of the Galaxy: Vol. 3
- “Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One”
- Napoleon
En İyi Sinematografi:
- “El Conde” – Edward Lachman
- “Killers of the Flower Moon” – Rodrigo Prieto
- “Maestro” – Matthew Libatique
- “Oppenheimer” – Hoyte van Hoytema
- “Poor Things” – Robbie Ryan
En İyi Film Kurgusu:
- “Anatomy of a Fall” – Laurent Sénéchal
- “The Holdovers” – Kevin Tent
- “Killers of the Flower Moon” – Thelma Schoonmaker
- “Oppenheimer” – Jennifer Lame
- “Poor Things” – Yorgos Mavropsaridis
En İyi Prodüksiyon Tasarımı:
- Barbie
- Killers of the Flower Moon
- Napoleon
- Oppenheimer
- Poor Things
En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı:
- Golda
- Maestro
- Oppenheimer
- Poor Things
- Society of the Snow